Tanlov komissiyasi
Tanlov komissiyasi
Alisher Rahimov, Toshkent
Alisher Rahimov oltinchi avlod keramika ustasi. Mahsulotlari Yaponiya, Germaniya, AQSh, Angliya, Fransiya, Xitoyda ko'rgazmalarga qo'yilgan, shuningdek, YUNESKOning qadimiy keramika texnikasini tiklash bo'yicha turli loyihalarida, shu jumladan seminarlar va festivallarda ishtirok etgan. 2004 yilda u YUNESKO uchun "O'zbekiston keramikasi" nomli beshta hujjatli film yaratdi, 2006 yilda esa bobosi Muxitdin Rahimovning "O'zbekiston badiiy keramikasi" va "O'zbekiston arxitektura keramikasi"kitoblarining yangi ingliz nashrlarini ustida ishladi.
Paskal Sigrist Myussar, Milan
Paskal Sigrist Myussar ijodiy industriyagi o‘z faoliyatini Nikol de Vezyan bilan boshlagan va 1978-yilda “Hermes”ga ayollar uchun pret-a-porté kolleksiyasi bo‘yicha xaridlar menejeri sifatida qo‘shilgan. U “Hermes”da turli lavozimlarda ishlagan, jumladan, matbuot xodimi, reklama va jamoatchilik bilan aloqalar bo‘limi boshlig‘i va 6 yil davomida ko‘rgazmalar bo‘limini boshqargan. 2002-yilda Jan-Lui Dyuma bilan birgalikdagi badiiy direktor, 2006-yilda Per-Aleksis Dyuma bilan birgalikdagi badiiy direktor bo‘lib ishlagan. 2010-yilda u barqaror rivojlanish tamoyillariga e’tibor qaratgan holda foydalanilmayotgan materiallarni noyob badiiy asarlarga aylantiruvchi “Petit h” ustaxonasiga asos solgan. Paskal Myussar 2018-yildan o‘z mas’uliyatini Godefrua de Viryega topshirib, o‘z vaqtini turli jamg‘armalar va uyushmalarga bag‘ishlab keladi.Hozirda u “Hermes” jamg‘armasi vitse-prezidenti, “Villa Noailles” assotsiatsiyasi prezidenti, Madriddagi IE universiteti kengashi a’zosi, Imagine instituti Qahramonlar qo‘mitasi a’zosi va “Vilebrequin” jamg‘armasi kengashi a’zosi hisoblanadi. Fotograf: Emil Kirsh
Karla Sodi Ambrozi, Mexiko
Karla Sodi Ambrozi Monterrey texnologiya va oliy tadqiqotlar institutida marketing mutaxassisligi bo‘yicha oliy ma’lumot olgan. Professional faoliyati davomida u turli kompaniyalarda boshqaruv lavozimlarida ishlagan, boshqaruv va tashkiliy rivojlanish mahoratini namoyish etgan. Biroq, uning o‘zgarmas o‘ziga xos xususiyati ta’lim va jamiyat rivojiga bag‘ishlanishidir. 2016-yil boshidan beri Karla Sodi Ambrozi “Casa Wabi AC” jamg‘armasi direktori lavozimida ishlaydi. Ushbu sharafli lavozimda u nafaqat resurslarni taqsimlash va operatsion faoliyatni tashkil etishni nazorat qiladi, balki konsepsiyalarni ishlab chiqishda va bir qator tashabbuslarni amalga oshirishda muhim rol o‘ynaydi. Ushbu tashabbuslar orasida “Loyni saqlash qolish, keng yoyish va ilgari surish ta’lim dasturi”, boshqa jamoat dasturlari va san’at turar joy (art-rezidensiya)lar dasturini ta’kidlash muhim.Jamg‘arma o‘z faoliyati davomida uning sa’y-harakatlari uning atrofida yashovchi turli jamoalarni boyitishga qaratib kelingan.
Glenn Adamson, Nyu-York, London
Glenn Adamson Nyu-York va Londonda faoliyat yuritadigan kurator, yozuvchi va tarixchi. U ilgari san’at va dizayn muzeyi direktori hamda Viktoriya va Albert muzeyida (“V&A”) Tadqiqot bo‘limi boshlig‘i bo‘lib ishlagan.Doktor Adamsonning nashrlari orasida “Hunarmandchilik haqida mulohazalar” (2007), “Hunarmandchilikni o‘quvchi” (2010), “Postmodernizm: uslub va buzilish” (2011, Jeyn Pavitt bilan), “Hunarmandchilikni ixtiro qilish” (2013), “Davom etayotgan san’at” (2016, Julia Brayan-Uilson bilan), “Kamroq, lekin yaxshiroq: obyektlarning yashirin donoligi” (2018), “Obyektlar: AQSh 2020” va “Hunarmandchilik: amerikacha tarix (2021) bor. Uning navbatdagi kitobi “Ertangi kunning yuz yilligi” 2024-yilda “Bloomsbury” nashriyoti tomonidan nashr etiladi. Doktor Adamson Qatardagi yangi biyennale – “Design Doha” (2024) badiiy direktori, “Chipstone” jamg‘armasi tomonidan nashr etilgan har choraklik “Material Intelligence” onlayn jurnali muharriri va “Long House Reserve” kuratori. Uning hozirgi kuratorlik loyihalariga “Isamu Noguchi” muzeyidagi “Ichidagi olamlar: Toshiko Takaedzu san’ati” (2024) kiradi.
Ronald Rael, Los Anjeles
Ronald Rael, dizayner (La Florida, Kolorado-Oklend, Kaliforniya).Ronald Raelning ijodiy faoliyati arxitektura, san’at, texnologiya, dehqonchilik va ijtimoiy adolat o‘rtasidagi chegaralarni xiralashtiradi. U kitoblar yozadi, startaplarni yaratadi, AQSh va Meksika chegarasida inson huquqlarini himoya qiladi, dasturiy ta’minotni ishlab chiqadi, yangi materiallar va qurilish shakllarini ixtiro qiladi va amaliy tadqiqot korxonasining bir qismi sifatida binolarni loyihalashtiradi. Uning studiyasi butun dunyo bo‘ylab “Devor-belanchaklar” («Стена-качели») loyihasi bilan mashhur bo‘lib, AQSh va Meksika chegarasining har ikki tomonida qirq daqiqalik harakat bo‘lib, uning maqsadi oilalar va jamoalarni birlashtirish edi. U chiroyli yakuniy mahsulotlarni yaratish uchun 3D bosib chiqarish orqali yog‘och chiqindilarini qayta ishlaydigan “FORUST” startap kompaniyasini asos solgan va zah yerdan robotli qurilish jarayonlarini ishlab chiqqan. R. Raelning asarlari Zamonaviy san’at muzeyi, Smitson institutining Kuper-Xyuitt dizayn muzeyi, London dizayn muzeyi, Los-Anjeles zamonaviy san’at muzeyi, San-Fransisko Zamonaviy san’at muzeyi va Smitsonianning Renvik san’at muzeyining doimiy kolleksiyalarida saqlanadi. U badiiy Evala Li Berkli shahridagi Kaliforniya universitetida amaliyot kafedrasi mudiri va nomdor me’morchilik professori hisoblanadi.
Ahmad Angawi, Jidda
1981-yilda Makkada tug‘ilgan ko‘p tarmoqli rassom va o‘qituvchi. U Nyu-Yorkdagi Pratt institutida va Londondagi Shahzoda an’anaviy san’ati maktabida sanoat dizayni va an’anaviy san’at bo‘yicha diplom oldi. “Al-Makmad” jamg‘armasining assotsiativ direktori va Jidda tarixiy tumanidagi “Zawiya 97” madaniy markazining asoschisi. Shahzoda jamg‘armasi va “Jameel Art” kompaniyasi bilan hamkorlik qilib, Angavi Al-Baladda birinchi an’anaviy san’at maktabini (an’anaviy san’at uyi) tashkil etdi va ushbu maktabning dastur direktori bo‘lib ishladi. Shuningdek, u Saudiya turizm va milliy meros komissiyasi va “Turquoise Mountain” kompaniyasi bilan hamkorlik qildi. Angavi Xedjaz madaniyatidan ilhomlangan. U otasi doktor Sami Angavining “Al-Mizan” falsafasi ta’siri ostida o‘z asarlarida muvozanatni saqlaydi. Uning asarlari inson, madaniyat, meros va atrof-muhit holatini aks ettiradi. Ko‘rgazmalar, loyihalar va ta’lim dasturlari orqali u Al-Baladda muloqot va madaniy almashinuvni targ‘ib qiladi, bu esa Xedjaz merosini saqlash va tiklashga hissa qo‘shadi. Angavi an’anaviy hunarmandlarning ahamiyatini va ularning zamonaviy ommaviy bozordagi rolini ta’kidlaydi. U sanoat dizaynerlarini zamonaviy hunarmandlar deb biladi.
Ikko Yokoyama, Hong Kong
Ikko Yokoyama - M+ dizayn va me'morchilik bo‘yicha bosh kurator. M+ga kelgungacha, u Stokgolmdagi Konstfack universiteti san’at, hunarmandchilik va dizayn kollejida ko‘rgazmalar bo‘limi boshlig‘i bo‘lib ishlagan. Yokoyama shuningdek, mustaqil kurator va yozuvchi sifatida faoliyat yuritadi hamda Yevropada, Janubiy Afrikada va Yaponiyada xalqaro ko‘rgazmalar va loyihalar ustida ishlagan. U ICAM Xalqaro me’moriy muzeylar konfederatsiyasi ijroiya qo‘mitasi a’zosi, Gongkongdagi CHAT Meros san’ati va to‘qimachilik markazi maslahat guruhi a’zosi, Design-DESIGN MUSEUM qo‘mitasi a’zosi, Yaponiya Milliy san’at tadqiqotlari markazi ekspertlar qo‘mitasi a’zosi va Yaponiya hukumatining Madaniyat agentligi huzuridagi Madaniyat masalalari bo‘yicha maslahatchilar guruhi a’zosi hisoblanadi. Fotograf: Vinni Yung